Stresszkezelés a mindennapokban

A stressz és én – zoom-előadás és workshop

Mindannyian megtapasztalhattuk életünk során, akár mindennapjainkban, mi is az a stressz(es állapot) és milyen hatásokkal, következményekkel járhat. Tudjuk azt is, hogy mennyire fontos megtanulni felismerni, megelőzni, megfelelően kezelni ezt, másként nem csak aktuális élethelyzetünkre hathat rombolóan, közérzetünkre, önbizalmunkra gyengítően, de hosszútávon akár komoly betegséget is hozhat számunkra. A jó hír az, hogy a stresszre való pozitív válaszkészség tanulható, fejleszthető. Ez a tréning erről szól: a résztvevők általa megismerkedhetnek a stressz természetével, kevésbé ismert csapdáival, következményeivel, és kezelési lehetőségeivel. Mindezt tehetik színes, az életből vett példákon és működőképes technikákon, gyakorlatokon keresztül, az önismereti fejlesztésre nagy hangsúlyt fektetve. Nem állunk meg a tüneti kezelésnél – a célunk a gyökérkezelés, azaz az alapoktól elsajátítani a stresszel való hatékony együttműködést és megküzdési stratégiákat. A fő témák: a stressz és kezelése, a pánik, a burn-out (kiégés) jelensége, a gyermekkorból hozott önbizalomhiány, megfelelési kényszer és perfekcionizmus kezelése, és ezeken keresztül a bennünk élő férfi és női minőségek (a bal és jobb agyfélteke) kiegyensúlyozása, az emberi mérgező játszmákból való kilépés, az azok fölé emelkedés lehetőségei. Természetesen szó esik majd a pozitív stresszről is, ami köztudottan támogatóan és serkentően hat arra, hogy még többet kihozhassunk magunkból bizonyos élethelyzeteinkben.

Javasolt témakörök:

  • Bevezetés-lelkesítés a téma iránt, programismertetés, a definíciók tisztázása.
  • Bemutatkozás. (Saját) életből (is) hozott példák, miért fontos a stressz témájával nekünk foglalkozni.
  • Stressz-teszt.
  • A kétarcú stressz. Nem mindegy, mire és hogyan használjuk.
  • Játékos gyakorlatok a stressz értelmezésére.
  • A stressz hatásai az életünkre – rövid-és hosszútávon. (Test-érzelmek-elme)
  • A stressz felismerésének lehetőségei: stressz-tünetek.
  • A stressz-folyamat bemutatása.
  • Megközelítések a stressz kezeléséhez.
  • A kiégés és kezelése.
  • A pánik és kezelése.
  • A stressz-hajlam gyökerei. (Családi háttér és elvárások, családi minták…) Gyakorlatok.
  • Férfi és női egyensúlytalanságok bennünk, és ezek hatásai. Gyakorlatok.
  • Bevezetés az emberi mérgező játszmák világába. Az ördögi Bermuda-háromszög (agresszor, áldozat, megmentő). A kiút lehetőségei. Gyakorlatok.
  • Igent és nemet mondani! Az önhiteles kommunikáció. Gyakorlatok.
  • Erőszakmentes kommunikáció – alapok. Gyakorlatok.
  • Érzelmi intelligencia. Az empátia és az önszeretet ereje. Gyakorlatok.
  • Mindfulness. Gyakorlatok.
  • A légzés szerepe a stresszkezelésben. Gyakorlatok.
  • A relaxáció módszere. Gyakorlatok.
  • Meditáció a tartós békéért. Gyakorlatok.
  • A pozitív és a tápláló figyelem művészete. Gyakorlatok.
  • Az életmód-váltás szükségessége.
  • A gyógyító folyamat.